UKK - WattiVahti

Yleisimmät virhetilanteet rekisteröinnissä

 

Yritän rekisteröityä WattiVahti käyttäjäksi, mutta ei onnistu. Saan viestin: ”Rekisteröityminen ei onnistu. Asiakasnumerolla ei löytynyt sopimusta”

  1. WattiVahtiin voi rekisteröityä vain sellainen asiakas, jolla on verkkopalvelusopimus (sähkön siirtosopimus) Pori Energia Sähköverkot Oy:n (PESV) verkkoalueella. 
  2. Jos käyttöpaikkasi on PESV verkkoalueella ja rekisteröityminen ei onnistu, sopimus saattaa olla esimerkiksi puolisosi nimissä.

 

Asiakas ei voi rekisteröityä samalla sähköpostiosoitteella sekä henkilö- että yrityskäyttäjäksi

Sähköpostiosoite toimii käyttäjätunnuksena. Joten kun asiakas on tehnyt rekisteröitymisen sähköpostiosoitteellaan henkilöasiakkaana, pitää käyttää toista sähköpostiosoitetta, jos haluaa rekisteröityä myös yritysasiakkaana.

 

Yritän rekisteröityä WattiVahti yrityskäyttäjäksi, mutta ei onnistu. Saan viestin: ”Käyttäjä on jo olemassa. Valitse toinen sähköpostiosoite.”

Sähköpostiosoite toimii käyttäjätunnuksena. Joten jos olet jo rekisteröitynyt yhdellä sähköpostiosoitteella henkilöasiakkaana, pitää käyttää toista sähköpostiosoitetta, jos haluat rekisteröityä myös yritysasiakkaana.

 

Yritän rekisteröityä WattiVahti käyttäjäksi, mutta ei onnistu. Saan viestin: ”Rekisteröityminen ei onnistu. Ota yhteyttä asiakaspalveluun.”

Tällainen virheviesti tulee, jos järjestelmä ei pysty kertomaan virheen syytä tarkemmin. Ota tällöin yhteyttä asiakaspalveluun ja kerro mitä teit, ennen kuin tuollainen virheilmoitus ilmestyi.

 

Yleisimmät virhetilanteet kirjautumisessa

En pääse kirjautumaan olemassa olevilla tunnuksillani palveluun

WattiVahti palvelu on uudistunut toukokuussa 2020. Palveluun ei voi kirjautua tunnuksilla, jotka on luotu ennen toukokuuta 2020. Rekisteröidy palveluun uudelleen ja kirjaudu uusilla tunnuksilla sisään. Rekisteröitymisohjeet löydät alempaa kohdasta rekisteröityminen ja kirjautuminen.

 

Yleisimmät virhetilanteet tietoja tarkastellessa

 

Kirjauduin WattiVahtiin, mutta en näe käyttöpaikkani mittaustietoja. 

Asiakas näkee mittaustietonsa vain niiltä käyttöpaikoilta, joihin hänellä on voimassaoleva verkkopalvelusopimus (sähkön siirtosopimus). Jos mittaustietoja et näe, todennäköisesti sopimus on puolisosi (tai jonkun muun) nimissä. 

Koska olet WattiVahti käyttäjä, sinulla on voimassa oleva liittymissopimus.

 

Kirjauduin WattiVahtiin, mutta käyttöpaikan mittaustietojen latautuminen kestää kohtuuttoman pitkään. 

WattiVahdissa (kuten muissakin tietojärjestelmissä) on aina ajoittain toimimattomuutta. Joten tällaisen virheen kohdatessa malta mielesi ja yritä seuraavana päivänä uudelleen. Mikäli virhe edelleen toistuu, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

 

Rekisteröityminen ja kirjautuminen

Huom: Kaikkien asiakkaiden on ensin rekisteröidyttävä uuden WATTIVAHDIN käyttäjäksi. Myös niiden asiakkaiden, jotka ovat rekisteröityneet vanhan Wattivahdin käyttäjäksi.

 

WATTIVAHTI rekisteröityminen 

• Vaatii vahvan tunnistautumisen. Asiakas tunnistautuu mobiilivarmenteella tai henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla.

WATTIVAHTI kirjautuminen 

• Käyttäjätunnus: rekisteröitymisessä antamasi sähköpostiosoite

• Salasana: rekisteröitymisessä antamasi salasana

 

Mittaustiedot

Huom: Asiakas näkee mittaustietonsa niiltä käyttöpaikoilta, joihin hänellä on voimassaoleva verkkopalvelusopimus (sähkön siirtosopimus). 

Mittaustiedoissa näkyy käyttöpaikan sähkönkulutus. Mikäli käyttöpaikalla on myös sähkön tuotantoa, näkyy se vastaavasti.  

 

Sopimukset

Asiakas näkee voimassa olevat liittymis- ja verkkopalvelusopimuksensa. Sopimuksia voi myös katsella pdf-muotoisena (toiminto: Lataa PDF-sopimus)

 

Selaimet ja laitteet

WATTIVAHTI toimii PC käytössä yleisimmillä selaimilla (suositus Chrome tai Firefox) ja myös mobiilina (tabletti, puhelin). Mobiili-/tablettikäytössä Android ja Apple (IOS 12 ja uudempi). Apple tabletilla käyttäkää Chromea (ei Safaria).

 

Virhetilanteista ilmoittaminen

asiakaspalvelu@porienergia.fi