Pori Energian sähkönmyynti on siirtynyt Oomiin

  • Oomi on Pori Energian ja neljän muun energiayhtiön perustama uusi valtakunnallinen sähkönmyyntiyhtiö, jonka tavoitteena on pitää palvelut korkealla tasolla, kilpailukykyisin hinnoin.
  • Oomi aloitti toimintansa 1.4.2020
  • Oomilla on Porissa asiakaspalvelupiste, jossa palvelevat samat tutut Pori Energian asiakaspalvelun ja laskutuksen henkilöt.
  • Sopimukset, hinnat ja ehdot pysyvät ennallaan, eli asiakkaan ei tarvitse tehdä sen suhteen mitään muutoksia.
  • Lue alta kohdasta (6 e-laskuvaltuutukset ja suoramaksut minkä pankkien asiakkaiden pitää mahdollisesti tehdä toimenpiteitä verkkopankissa tai tehdä uusi suoramaksuvaltuutus.
  • Mikäli olet tähänkin mennessä saanut Pori Energialta yhden laskun, saat jatkossakin vain yhden sähkölaskun (myynti + siirto).
  • Pori Energia -konserni jatkaa normaalisti toimintaansa. Pori Energian palveluita ja tuotteita ovat jatkossakin mm. kaukolämpö ja -jäähdytys, urakointi, tuulivoimapalvelut sekä tytäryhtiön kautta sähkönsiirto.

Tee sähkösopimus tästä

Vastauksia yleisimpiin kysymyksiin

1) Saanko edelleenkin vain yhden sähkölaskun?

Kyllä, mikäli olet tähänkin mennessä saanut, eli laskun, joka sisältää sähkönmyynnin ja -siirron veloituksen. Tämä koskee siis sähkönmyynnin asiakkaita, joiden käyttöpaikka sijaitsee Pori Energia Sähköverkot Oy:n verkkoalueella.
 

2) Enkö voi enää tukea paikallista yritystä?

Kyllä voit, sillä Pori Energia omistaa osuuden Oomista, joten sen menestys on hyödyksi Pori Energialle ja sitä kautta porilaisille. Oomilla on Porissa asiakaspalvelupiste, jossa palvelevat samat tutut Pori Energian asiakaspalvelun ja laskutuksen henkilöt. Oomin asiakaspalvelu jatkaa Pori Energian tiloissa (Radanvarsi 2, Pori).
 

3) Nousevatko hinnat muutoksen myötä?

Sähkön myyntisopimuksesi säilyy ennallaan entisin hinnoin Oomissa. Oomin tavoitteena on pitää hinnat erittäin kilpailukykyisinä. 
 

4) Vaikuttaako muutos nykyiseen sähkösopimukseeni?

Sähkönmyyntisopimuksesi säilyy ennallaan entisin ehdoin Oomissa. Muutos ei vaadi sinulta toimenpiteitä. Mikäli olet tehnyt määräaikaisen sopimuksen, jatkuu se ennallaan määräajan loppuun saakka. Mahdollisista muutoksista ilmoitamme, kuten tälläkin hetkellä, 30 päivää ennen muutoksen voimaantuloa.
 

5) Koska saan ensimmäisen laskun Oomilta?

Saat ensimmäisen sähkölaskun Oomilta toukokuussa. Laskussa on Oomin logo ja laskutustiedot.
 

6) Muuttuvatko laskutustiedot, e-laskuvaltuutukset ja suoramaksut?

Tilinumero ja maksunsaaja muuttuvat. Saat  Oomin laskutustiedot ensimmäisen laskun mukana toukokuussa, käytä jatkossa niitä sähkölaskua maksaessasi. Ohessa pankkikohtaisia neuvoja koskien e-laskuvaltuutuksia ja suoramaksuvaltuutuksia

OSUUSPANKKI

• E-laskuasiakas: ei tarvitse tehdä mitään. 

• Suoramaksuasiakas: ei tarvitse tehdä mitään. 

NORDEA

• E-laskuasiakas: hyväksy verkkopankkiisi saapuva e-laskuvastaanottoehdotus  Oomi Oy:ltä*

• Suoramaksuasiakas: ei tarvitse tehdä mitään.

MUUT PANKIT

• E-laskuasiakas: hyväksy verkkopankkiisi saapuva e-laskuvastaanottoehdotus  Oomi Oy:ltä*

• Suoramaksuasiakas: käy tekemässä UUSI suoramaksuvaltuutus oman pankkisi palvelupisteellä.

 

*) Hyväksy verkkopankkiisi Oomi Oy:ltä tuleva e-laskuehdotus mahdollisimman nopeasti, niin varmistat e-laskun keskeytyksettömän saapumisen. Ehdotus on voimassa 30 päivää.

 

7) Mitä tapahtuu Pori Energialta ostamani aurinkosähköjärjestelmän takuulle?

Mikäli ostanut aurinkosähköjärjestelmän Pori Energialta siirtyvät takuut ja luottosopimukset Oomiille. Nämä eivät vaadi asiakkaan toimenpiteitä.
 

Tutustu Oomin aurinkopaneelipaketteihin

 

 

Tutustu Oomin aurinkovoimalaratkaisuihin yrityksille 


8) Mitä hyötyä tästä kaikesta on?

Asiakkaana saat parempaa palvelua kilpailukykyisimmin hinnoin. Iso ja valtakunnallinen sähkönmyyntiyhtiö pystyy paremmin reagoimaan muuttuvaan ja kasvavaan kilpailuun sähkönmyyntimarkkinoilla. 
 

9) Mitkä yritykset ovat perustaneet Oomin?

Pori Energia Oy, Lahti Energia Oy, Oulun Seudun Sähkö, Oulun Sähkönmyynti Oy ja sen osakkaat ja Vantaan Energia Oy.
 

10) Missä voin jatkossa tarkastella sähkölaskujani?

Pori Energia Online palvelu poistui käytöstä 19.4.2020, palvelussa pystyi tarkastemaan omia sähkölaskuja. Jatkossa sähkölaskuja voi tarkastella Oomin sähköisessä palvelussa: https://online.oomi.fi/ 

Oomin yhteystiedot 1.4.2020 alkaen

www.oomi.fi

asiakaspalvelu@oomi.fi

Puhelin: 09 2522 1122