Pori Energian sähkönmyynti siirtyy Oomi Energiaan

Kuvituskuva

Pori Energian sähkönmyynti siirtyy Oomiin

Asiakaskokemukseen ja kilpailukykyisiin hintoihin satsaavan Oomi Energian voimavarana ovat sen yhdentoista perustajayrityksen mukanaan tuoma vankka kokemus niin energia-alasta kuin asiakkaiden arjesta kautta Suomen. 1.4.2020 toimintansa aloittava uusi yritys on alallaan yksi Suomen suurimmista. 

Huhtikuun 2020 alussa toimintansa aloittaa uusi valtakunnallinen sähkönmyyntiyhtiö Oomi Energia. Sen perustajayritykset, yksitoista paikallista alan toimijaa eri puolilta Suomea, yhdistävät Oomi Energiassa voimansa voidakseen tarjota asiakkailleen yhä monipuolisempia ja parempia palveluita kilpailukykyiseen hintaan kautta Suomen. 

Sähkönmyyntiä, aurinkonpaneeliratkaisuja ja sähköauton latausratkaisuja

Uuden yrityksen tarjoomaan kuuluvat alkuvaiheessa sähkönmyynti, aurinkopaneeliratkaisut sekä ratkaisut sähköautojen lataamiseen. Tavoitteena on erottua kilpailijoista ylivoimaisella asiakaspalvelukokemuksella ja vetovoimaisilla hinnoilla.  

Tuomas Oksanen, Oomi Energian toimitusjohtaja

– Oomi Energian idea on yksinkertainen: ymmärrämme asiakkaidemme arkea ja tarjoamme koko Suomelle edullista sähköä, hyödyllisiä palveluita sekä ihmislähtöistä asiakaspalvelua. Lupaamme, että asiointi kanssamme on kaikille asiakkaillemme aina helppoa, selkeää ja sujuvaa, Oomi Energian toimitusjohtaja Tuomas Oksanen summaa.

420 000 asiakasta ympäri Suomen

Oomi Energia on heti ensimmäisestä päivästään alkaen maamme kolmanneksi suurin sähkönmyyjä ja sillä on toimintansa aloittaessaan noin 420 000 asiakasta. Suomen suurimmaksi tähtäävän sähkönmyyntiyhtiön perustajakumppaneita yhdistää syvä energia-alan osaaminen, vastuullisuus, luotettavuus ja ymmärrys paikallisten asiakkaiden arjesta aina Etelä-Suomesta Lappiin saakka. 

Asiakaspalvelupiste myös Porissa

Petri Paajanen, Pori Energian toimitusjohtaja

- Isompi toimija pystyy paremmin ja monipuolisemmin palvelemaan asiakkaitaan ja vastaamaan kilpailuun valtakunnallisesti. Oli oikea hetki lähteä mukaan tällaiseen yhteistyöhön saman arvomaailman omaavien energiayhtiöiden kanssa. Oomin menestys koituu Pori Energian ja porilaisten hyväksi, koska Pori Energiaa omistaa osan uudesta yhtiöstä. Oomi on samalla sekä valtakunnallinen että myös vahvasti porilainen yritys. Oomin asiakaspalvelupiste Porissa sijoittuu Pori Energian päätoimipisteelle Radanvarsi 2:ssa. Pisteellä palvelevat jatkossakin samat tutut Pori Energian asiakaspalvelun ja laskutuksen henkilöt, kertoo Pori Energian toimitusjohtaja Petri Paajanen.

Oomi Energian perustajayritykset ovat Lahti Energia, Oulun Seudun Sähkö, Pori Energia, Vantaan Energia sekä Oulun Sähkönmyynti Oy ja sen osakkaat: Oulun Energia, Tornion Energia, Haukiputaan sähköosuuskunta, Raahen Energia, Rantakairan Sähkö ja Tenergia. 

 

Vastauksia yleisimpiin kysymyksiin

Saanko edelleenkin vain yhden sähkölaskun?

Kyllä, mikäli olet tähänkin mennessä saanut, eli laskun, joka sisältää sähkönmyynnin ja -siirron veloituksen. Tämä koskee siis sähkönmyynnin asiakkaita, joiden käyttöpaikka sijaitsee Pori Energia Sähköverkot Oy:n verkkoalueella.

Enkö voi enää tukea paikallista yritystä?

Kyllä voit, sillä Pori Energia omistaa osuuden Oomista, joten sen menestys on hyödyksi Pori Energialle ja sitä kautta porilaisille. Oomilla on Porissa asiakaspalvelupiste, jossa palvelevat samat tutut Pori Energian asiakaspalvelun ja laskutuksen henkilöt. Oomin asiakaspalvelu jatkaa Pori Energian tiloissa (Radanvarsi 2, Pori).

Nousevatko hinnat muutoksen myötä?

Sähkön myyntisopimuksesi säilyy ennallaan entisin hinnoin Oomissa. Oomin tavoitteena on pitää hinnat erittäin kilpailukykyisinä. 

Vaikuttaako muutos nykyiseen sähkösopimukseeni?

Sähkönmyyntisopimuksesi säilyy ennallaan entisin ehdoin Oomissa. Muutos ei vaadi sinulta toimenpiteitä. Mikäli olet tehnyt määräaikaisen sopimuksen, jatkuu se ennallaan määräajan loppuun saakka. Mahdollisista muutoksista ilmoitamme, kuten tälläkin hetkellä, 30 päivää ennen muutoksen voimaantuloa.

Koska saan ensimmäisen laskun Oomilta?

Saat ensimmäisen sähkölaskun Oomilta toukokuussa. Laskussa on Oomin logo ja laskutustiedot.

Muuttuvatko laskutustiedot ja e-laskuvaltuutukset?

Tilinumero ja maksunsaaja muuttuvat. Saat Oomin laskutustiedot ensimmäisen laskun mukana toukokuussa, käytä jatkossa niitä sähkölaskua maksaessasi.

Mikäli olet e-laskuasiakas, hyväksy verkkopankkiisi tuleva e-laskuehdotus, jossa laskuttajana on Oomi Oy. Hyväksy ehdotus verkkopankissa 30 päivän kuluessa sen saapumisesta, jolloin e-laskunmaksu jatkuu keskeytyksettä. 

Mitä tapahtuu Pori Energialta ostamani aurinkosähköjärjestelmän takuulle?

Mikäli ostanut aurinkosähköjärjestelmän Pori Energialta siirtyvät takuut ja luottosopimukset Oomiille. Nämä eivät vaadi asiakkaan toimenpiteitä.

Mitä hyötyä tästä kaikesta on?

Asiakkaana saat parempaa palvelua kilpailukykyisimmin hinnoin. Iso ja valtakunnallinen sähkönmyyntiyhtiö pystyy paremmin reagoimaan muuttuvaan ja kasvavaan kilpailuun sähkönmyyntimarkkinoilla. 

Mitkä yritykset ovat perustaneet Oomin?

Pori Energia Oy, Lahti Energia Oy, Oulun Seudun Sähkö, Oulun Sähkönmyynti Oy ja sen osakkaat ja Vantaan Energia Oy

Oomin yhteystiedot 1.4.2020 alkaen

www.oomi.fi >

asiakaspalvelu@oomi.fi

Puhelin: 09 2522 1122