WattiVahti-palvelun UKK

WattiVahti Usein Kysytyt Kysymykset (UKK)

 

Käyttöpaikkanumeron muuttunyt 18 merkkiseksi 

WattiVahdissa on käyttöpaikkanumero muuttunut pitkäksi numerosarjaksi.

 

Näenkö jostain vanhan käyttöpaikkanumeroni, jos sitä tarvitsen?

Uusi käyttöpakkanumero pitää sisällään myös vanhan käyttöpaikkanumeron. Vanha käyttöpaikkanumero (7 merkkiä) löytyy kuvan mukaisesti:

 

uusi ja vanha käyttönumero, kuva

Lue lisää tästä muutoksesta ja Datahubista: www.porienergia.fi/datahub

 

Rekisteröityminen ja kirjautuminen 

WattiVahti on käytettävissä asiakkaille, joilla on verkkopalvelusopimus Pori Energia Sähköverkot Oy:n jakeluverkkoalueella olevaan käyttöpaikkaan.

Sinun on ensin rekisteröidyttävä WattiVahdin käyttäjäksi. Tämän jälkeen palvelua voi käyttää siihen kirjautumalla.

 

WattiVahti rekisteröityminen 

WattiVahti-palveluun rekisteröityminen vaatii vahvan tunnistautumisen. Tunnistautuminen tapahtuu mobiilivarmenteella tai henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla.

WattiVahti kirjautuminen 

Käyttäjätunnus: rekisteröitymisessä antamasi sähköpostiosoite

Salasana: rekisteröitymisessä antamasi salasana

 

Yleisimmät virhetilanteet WattiVahti rekisteröinnissä

Yritän rekisteröityä käyttäjäksi, mutta ei onnistu. Saan viestin: ”Rekisteröityminen ei onnistu. Asiakasnumerolla ei löytynyt sopimusta”

  1. WattiVahtiin voi rekisteröityä vain sellainen asiakas, jolla on verkkopalvelusopimus (sähkön siirtosopimus) Pori Energia Sähköverkot Oy:n (PESV) jakeluverkkoalueella. 
  2. Jos käyttöpaikkasi on PESV verkkoalueella ja rekisteröityminen ei onnistu, sopimus saattaa olla esimerkiksi puolisosi nimissä.

Yritän rekisteröityä yrityskäyttäjäksi, mutta ei onnistu. Saan viestin: ”Käyttäjä on jo olemassa. Valitse toinen sähköpostiosoite.”

WattiVahdissa sähköpostiosoite toimii käyttäjätunnuksena. Joten jos olet jo rekisteröitynyt yhdellä sähköpostiosoitteella henkilöasiakkaana, pitää käyttää toista sähköpostiosoitetta, jos haluat rekisteröityä myös yritysasiakkaana.

Yritän rekisteröityä käyttäjäksi, mutta ei onnistu. Saan viestin: ”Rekisteröityminen ei onnistu. Ota yhteyttä asiakaspalveluun.”

Tällainen virheviesti tulee, jos järjestelmä ei pysty kertomaan virheen syytä tarkemmin. Ota tällöin yhteyttä asiakaspalveluumme (asiakaspalvelu@porienergia.fi) ja kerro mitä teit, ennen kuin virheilmoitus ilmestyi.

  

Yleisimmät virhetilanteet WattiVahtiin kirjautumisessa tai palvelua käytettäessä

Olen rekisteröitynyt käyttäjäksi, mutta kirjautuminen ei onnistu.

WattiVahti toimii PC käytössä yleisimmillä selaimilla (suositus Chrome tai Firefox) ja myös mobiilina (tabletti, puhelin). Mobiili-/tablettikäytössä Android ja Apple (IOS 12 ja uudempi). 

 

Tyhjennä selaimen välimuisti ja yritä kirjautumista uudelleen. Mikäli ei edelleenkään onnistu, ilmoita virhetilanteesta sähköpostilla osoitteeseen: asiakaspalvelu@porienergia.fi

 

Kirjauduin, mutta en näe käyttöpaikkani mittaustietoja. 

Näet mittaustiedot vain niiltä käyttöpaikoilta, joihin sinulla on verkkopalvelusopimus (sähkön siirtosopimus). Jos mittaustietoja et näe, todennäköisesti sopimus on puolisosi (tai jonkun muun) nimissä. 

 

WattiVahti käyttäjäksi voi rekisteröityä myös silloin, kun sinulla on sähkön liittymissopimus.

 

WATTIVAHTI -palvelu

Palvelun sisältö:

  • Sähkön kulutustiedot käyttöpaikoilta, joihin sinulla on verkkopalvelusopimus (sähkön siirtosopimus).
  • Sähkön tuottotiedot
  • Häiriöviestipalvelun tilaus ja hallinta. Häiriöviestipalvelu ilmoittaa tekstiviestillä tai sähköpostitse sähkökatkoista käyttöpaikoillasi.
  • Verkkopalvelusopimuksen ja liittymissopimuksen tiedot
  • Yhteystietojen ylläpito
  • Yhteydenottopyynnön lähettäminen

 

WattiVahti