Tuomas Rouhikko Pori Energian asiakaskokemusjohtajaksi

 

Tuomas Rouhikko

Insinööri Tuomas Rouhikko on nimitetty 23.8.2021 alkaen Pori Energian asiakaskokemusjohtajaksi. Pori Energia rakentaa parempaa elämää asiakkailleen ja ympäröivälle yhteiskunnalle. Jatkossa toimintamme perustuu yhä vahvemmin parhaaseen asiakaskokemukseen. Rouhikon tehtävänä on rakentaa Pori Energiasta entistäkin asiakaskeskeisempi yritys. 

Rouhikko tulee Sarlin Oy:n liiketoiminnankehitysjohtajan paikalta, ja hän on toiminut aiemmin myynnin, markkinoinnin ja liiketoiminnan johtotehtävissä. Lisäksi Rouhikolla on pitkä kokemus energia-alalta ja energiatehokkuuden kehittämisestä, hän on mm. perustanut Enersize Oyj:n.

- Tuomaksella on hyvä yhdistelmä energia-alaan liittyvää kokemusta, mutta myös Pori Energian tulevaisuuden kannalta tärkeää palvelumuotoilu- ja muutosjohtamisen kokemusta. Kehitämme jatkossa entistä enemmän yhdessä asiakkaidemme kanssa heitä parhaiten palvelevia ratkaisuja. Tavoitteenamme on olla erinomaisesta asiakaskokemuksesta tunnettu palveluyritys tulevaisuudessa, kertoo Pori Energian toimitusjohtaja Petri Paajanen.

- On upeaa, että historiallinen ja perinteinen Pori Energia lähtee hakemaan nykyaikaista suuntaan tekemiselleen. Tämä kunnianhimoinen tavoite houkutteli minut mukaan tekemään muutosta. Koko energiateollisuus käy läpi valtavaa murrosta seuraavan 5-10 vuoden aikana ja on erittäin hienoa päästä siihen matkaan mukaan yhtenä porienergialaisena, Tuomas Rouhikko iloitsee.

Rouhikko tulee johtamaan myöhemmin perustettavaa asiakkuusyksikköä, joka vastaa asiakaskokemuksen, asiakashallinnan ja uusien tuote- sekä palvelukonseptien ja järjestelmien kehittämisestä. Rouhikko tulee työskentelemään johtoryhmän jäsenenä.

Pori Energia on yli 120 vuotta toiminnassa ollut vastuullinen energia-alan toimija. Pori Energian liikevaihto on 108 miljoonaa euroa ja yritys työllistää 200 energia-alan ammattilaista.

Julkaistu 12.5.2021