Tiedote Karhu Voima Oy:n asiakkaille

Karhu Voima Oy on hakeutunut konkurssiin 19.9.2022 ja on lopettanut asiakkaiden sähkön toimituksen 20.9.2022 alkaen. Kaikkia Karhu Voiman asiakkaita kehotetaan pikaisesti tekemään uusi sähkösopimus uuden sähkönmyyjän kanssa, jotta sähkönjakelu ei katkea. Uutta sähkönmyyjää voi etsiä esimerkiksi Energiaviraston ylläpitämästä sahkonhinta.fi -palvelusta.

Lähtökohtaisesti uuden sähköntoimituksen alkamisen järjestämiseksi uudelle myyjälle tulisi varata vähintään 14 päivän aika. Karhu Voiman myyntisopimuksen päättyessä 20.9.2022 voi asiakas tehdä kuitenkin uuden sopimuksen alkamaan välittömästi, mikäli tästä on uuden myyjän kanssa sovittu.

Sähkömarkkinalain mukaisesti verkonhaltijana Pori Energia Sähköverkot huolehtii verkkoalueellaan Karhu Voiman asiakkaiden tilapäisestä sähköntoimituksesta vähintään kolmen viikon ajan. Kaikki jakelualueellamme olevat Karhu Voiman asiakkaat saavat tarkemmat tiedot kirjeitse.

Lisätietoja asiaan liittyen Energiaviraston verkkosivuilta osoitteesta https://energiavirasto.fi/-/karhu-voima-lopettaa-toimintansa-asiakkaiden-etsittava-uusi-sahkonmyyja-